CENTRA HYPERBARICKÉ KYSLÍKOVÉ TERAPIE

LÉČEBNÉ TERAPIE

POSTCOVIDOVÝ SYNDROM

Dlouhodobá zdravotní komplikace po prodělané nemoci COVID-19. Zejména přetrvávající potíže postihují převážně plíce, srdce, mozek, ledviny, žaludek, svalstvo a nervový systém. Potíže jako je bolest hlavy, dušnost, bolest v krku, slabost s pocitem vyčerpání nebo problémy se spánkem. Jedná se o reakci organismu, kde jednou z hlavních příčin je nedostatek kyslíku - tzv. tichá hypoxie.

K léčbě se velmi osvědčila hyperbarická kyslíková terapie, která se používá pro chronické a urgentní zdravotní stavy spojené s nedostatkem kyslíku ve tkáních – hypoxií. Hyperbarická terapie je skvělý protizánětlivý prostředek, kde dochází k rychlé obnově poškozené tkáně. Již po první terapii se zlepšuje dušnost, únava a kvalita spánku.

Doporučujeme absolvovat minimálně 10hodinových terapií v hyperbarické komoře ke zlepšení zdravotního stavu po prodělání onemocnění COVID-19. Vliv hyperbarické terapie na léčbu postcovidového syndromu pečlivě sledujeme.

PORUCHA AUTISTICKÉHO SPEKTRA (PAS) U DĚTÍ

Zatím neexistuje léčba, která by dokázala vyléčit děti s PAS, ale vlivem správné terapie je možné mírnit příznaky. Hyperbarická kyslíková terapie pomáhá ke snížení zánětlivých příznaků v mozku a gastrointestinálním systému. Navozuje hojivé procesy v dětském organismu. Doporučujeme minimálně 20hodinových terapií, při kterých je rodič vždy spolu s dítětem v hyperbarické komoře

Jaké výsledky vidí rodiče dětí s PAS po terapiích?

• Zlepšuje se kvalita spánku
  • Děti jsou klidnější, láskyplnější
  • Zvyšuje se soustředění a pozornost
  • Zlepšují se kognitivní a jazykové schopnosti
  • Zlepšuje se socializace dítěte ve společnosti (kolektivu)

CROHNOVA CHOROBA

Onemocnění trávicího traktu, která způsobují zánětlivé procesy v různých částech trávicí soustavy. U Crohnovy choroby je to nejčastěji v oblasti spojení tenkého a tlustého střeva.

Hyperbarická kyslíková terapie mírní nebo odstraňuje záněty ve střevě. Jde o skvělý protizánětlivý prostředek, kde dochází k rychlému hojení střeva a léčení píštělí.

ROZTROUŠENÁ SKLERÓZA

Chronické zánětlivé onemocnění mozku. V průběhu času se RS vyvíjí do neurodegenerativního onemocnění, což vede k dalším problémům. Většina konvenčních léčebných postupů se zaměřuje na rané fáze onemocnění. Bohužel existuje jen málo způsobů léčby pro pozdější fáze RS.

K léčení, nebo alespoň k zastavení progresu RS se ve světě hojně využívá právě oxygenoterapie. Pomáhá v léčbě RS především v raném stádiu, ale využívají ji i pacienti v pozdější fázi.

PARKINSONOVA CHOROBA

Je výsledkem postupného poklesu dopaminergních neuronů v mozku. Předpokládá se, že pobyt hyperbarické komoře vede k pokles dopaminergních neuronů, což vede ke zlepšení Parkinsonovy nemoci kvůli zvýšení oxidačního metabolismu v dopaminergních neuronech. Bylo také prokázáno, že snižuje depresi, úzkost a třes u pacientů s Parkinsonovou chorobou